A kék rózsa

2010.11.08. 21:15 | neovok | 2 komment

 
Tudjátok, mindenkinek vannak olyan pillanatai, amikor azt hiszi, hogy most sikerülni fog! Amit elterveztél az most be fog teljesedni! Hát…előfodrult, hogy csak részben vagy egyáltalán nem az sül ki a dologból, amire számítasz! De nem ugorjunk ennyire előre. Csak szép lassan.
Egy nagyon régi exemmel beszéltünk meg találkozót. Nagyon kíváncsi voltam rá, hisz rég láttam. Az internetes csevejek meg lementett JPEG-ek mégsem olyanok, mint a valóságos egyén. (mosoly)
Izgatott voltam, de lelepleztem a magabiztosságommal és az új külsőmmel. Levágattam a hosszú hajam és a hosszú szakállam. Megbeszéltük, hogy találkozunk a városi buszmegálló 8-as megállójánál. Hát, mikor odaértem, nem volt ott! De nem is sejtettem azt, hogy pont az a nő ő volt, akit három lépéssel a megálló előtt láttam háttal.
Így, hogy nem találtam, rágyújtottam és vártam. Majd pár pillanat múlva felém indult az a csaj. Néztem és hirtelen beugrott az arca. Hogy-hogy nem ismertem föl? Nevettem is magamban! Sokat változott. Nőies lett az alakja (régebben vékonyabb volt) és a haja stílusa is. Mondjuk a frizurát eltalálta, hisz a kedvenc fazonom választotta. Hosszú egyenes barna és fufru. Huhh!
Mikor köszöntünk egymásnak – ahogy említettem- , döbbent voltam…..majd megöleltem üdvözlés képen! Szokásomhoz híven éhes voltam, így az első programot meg is adtam! Elindultunk kaját keresni. Közben az általános sablon szöveget vettük elő! A tipikus:
-Hogy vagy? Mizu veled? Mesélj valami érdekeset?…….
Folyamatosan tartottam a beszélgetést. Nem hagytam semmilyen üres járatot, nehogy megszakadjon a kommunikáció köztünk, ami áltan jelentéktelenné válna ez a nap! Olyan kaját nem találtunk, amire én gondoltam, de utunkat keresztezte egy kis bolt, ahová Ő be akart menni. Rágyújtottam – gondoltam amíg várok, ne unatkozzak - ,de nem ment be. Inkább megvárta, hogy „végezzek” és együtt menjünk be! Tudtam, hogy régen dohányzott. Mondom, megkínálom. El is fogadott egy szálat!
Végre szereztem kaját a boltban. Ja, igen! A boltban vett a húgának egy csomag cukrot. Lehet, most valakinek ez jelentéktelen, de megmagyarázom! Régen Ő mindig vett a húgának abban a boltban egy csomag édességet és most is! Még mindig figyelmes. Mégis csak maradt benne olyan tulajdonság, amit megszoktam évekkel ezelőtt!
Eszembe jutott egy dolog, amivel - gondoltam – megnyerem magamnak! El is indultunk, hogy megcsináltassam! Ezen túllépve volt még időnk, így beültünk és kértem egy kólát, neki pedig valami gyümölcslevet, aminek olyan állaga és színe volt, mint a vörösbornak! Meg is jegyeztük szóban! Láttam rajta, hogy a személyiségem nem riasztja, sőt, úgy érzem nagyon is tetszett neki! Láttam rajta, hogy örül annak, hogy találkoztunk végre! Valahogy ez a rész tetszett az egész találkozásból. Ültünk, a pultos kiszolgált minket és csak egymással foglalkozhattunk! Na, jó! Igazából folytattuk a szokásos „Ismerjük meg a másikat újra” témát. De nem hagytam mosoly nélkül ülni!
Lassan a találkozó végéhez közeledtünk így nekivágtunk az utolsó útnak.
Egyre izgatottabb lettem, hisz a nagy meglepetés nemsokára előbukkan a szürke homályból! Rövid csevej után átadtam neki a kék rózsát, amit a helybeli virágosnál készítettem. Hehe…vicces volt a következő két perc. Arcára kiült a: megdöbbenés, habozás, kétely, meglepettség, düh és még….más nem! Nem akarta elfogadni!
-Nem, nem fogadhatom el!
De ÉN erősködtem! Bevetettem az óvodás, nagy óvodás majd pedig a „szobor, ki akkor kel újra életre, ha teljesítik a kérését”! Hát he-he…egyik sem jött be! A heves pislogása azért elárulta, hogy igazából akarja Ő az ajándékom, csak Ő…igen, neki van valakije! Elég régóta együtt él valakivel! A rózsát kezemben fogtam, majd, mintha semmi nem történt volna, beszélgetni kezdtünk teljesen más témákról, a virágot pedig észre sem véve!
Hm...most kretén lúzernek nézhetek ki, de valójában erre számítottam! Valójában nem a rózsán volt a hangsúly, hanem azon, hogy mennyire függ Ő a jelenlegi barátjától! És igen, bármilyen szöveg, ideológia, világot megváltó és emberiséget meggyalázó hittérítő dal, mese, prófécia, használati utasítás és egyéb marhaság jöhet szóba, akkor is egy a válasz! Hűséges, de a romantikára és a csábításra vágyik! És tőlem örömmel fogadta! Megnyugodtam, hogy még mindig ismerem és valójában olyan, amilyennek szeretem!
Hazafelé sétálva egy kis kitérőt tettem! Nem tudom, mi vezérelt, de olyan úton mentem, ami soha az életben! Kavarogtak bennem a gondolatok! Szólt a fülemben egy acoustikus gitár dal és mintha a dallamokkal egyszerre haladtam volna előre...
Kék színű volt minden! Bárhová is néztem, a gyönyörű kék árnyalataiban játszott! Valahogy el kell fogadnunk a múltat és beleépíteni a jelen életünkbe. Előfordulhat, hogy az emlékek csupán egy sztoryvá alakulnak, melyeket egyszer el lehet mesélni másoknak, de vannak olyan dolgok, melyek még arra várnak, hogy kiforrjanak! Ennek a történetnek még nincs vége! Tudom!
Hogy a rózsával mi lett? A templom előtti Mária szobor elé tettem, majd tovább indultam! Egy pillanatra még hátrafordultam, hogy utoljára megtekintsem kinek is csináltattam a virágot!
Érdemes elmerülni a múltunk számunkra gyönyörű pillanataiban. Éltetni kell őket, mert nélkülük nem lennénk azok, kik a jelenben élnek. Viszont különbséget kell tenni! Engedem, hogy magával sodorjon, amíg csak lehet! Tisztában vagyok vele, hogy a fenséges kék színű álom csupán akkor fog véget érni, ha becsukom a szemeim és valaki megfogja a kezeim!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefjanka.blog.hu/api/trackback/id/tr282434707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagymácska92 2011.09.08. 19:47:27

Szeretem a kék színt, és olvasom szorgalmasan, most kezdtem el... Lájkolom... <3

neovok 2011.09.09. 14:38:33

Örülök, hogy vannak még olyan emberek, akik szívesen olvassák a blogomat :) Hogyan találtál rám?
süti beállítások módosítása